Seti se Barbara !

Jacques-Prévert

NA DANAŠNJI DAN ROĐEN JE VELIKI ŽAK PREVER !

Barbara

Seti se Barbara, bez prestanka je kišilo
nad Brestom toga dana, a ti si hodala nasmejana
prokisla, radosna, očarana, pod kišom.
Seti se Barbara, bez prestanka je kišilo nad Brestom
a ja sam te sreo u ulici Sijama.
Smešila si se, i ja sam se smešio,
ti koju nisam poznavao,
ti koja me nisi poznavala,
seti se

Seti se toga dana,
ne zaboravi.

Neki čovek je stajao u tremu i
viknuo tvoje ime, Barbara
a ti si po kiši k njemu potrčala
radosna, prokisla, očarana
u njegov zagrljaj pala.

Seti se toga Barbara,
ne ljuti se što ti govorim ti,
ja kažem ti svima koje volim,
čak i onima koje sam jednom video.
Ja kažem ti onima koji se vole,
čak i onima koje nisam upoznao.

Seti se Barbara i ne zaboravi,
tu kišu mudru i sretnu, na svome licu sretnom,
nad ovim gradom sretnim,
tu kišu iznad mora i iznad arsenala
tu kišu što je pala na brod iz Sezana.

Oh, Barbara, rat je svinjarija velika i šta je sa tobom sada,
pod kišom kanonada ognja, krvi i čelika.

A onaj koji te je grlio, zaljubljeno,
je li umro, nestao ili još uvek živi ?

Oh, Barbara,
bez prestanka kiši nad Brestom,
jednako kao i tada
ali to nije isto, i sve je srušeno.
To su porotne kiše, strašne i neutešne,
to nije oluja više od ognja, krvi i čelika,
to su naprosto oblaci,
što kao pseta crkavaju,
kao pseta što nestaju u mlazu vode,
nad Brestom,
da trunu negde daleko, daleko, daleko od Bresta
od koga ništa ne osta.

Barbara, Barbara….

Postavi komentar