Gimnazijalac- hevi metalac

gimi

Beše to 1986. godina.Išao sam u somborsku gimnaziju.Tih godina su idioti eksperimentisali sa obrazovanjem (baš kao i danas) pa su smislili sistem da imamo dve godine tzv. zajedničkog srednjeg obrazovanja a dve godine usmerenog.Pošto u leto 1985. godine nisam uspeo da se upišem u Beogradu na smer novinar – saradnik (a to sam jako želeo) ostao mi je moj prašnjavi gradić koga iz milošte zovu Ravangrad. Tada mi je izgledalo da sam se zakopao za ceo život i da ću ga provesti šljakajući neki dosadni posao dok ne riknem.
Išli smo tako u gimnaziju.Zgrada inače postoji već oko 130 godina – tradicija.
Kada sada razmišljam o mojim učenicima i poredim to vreme sa današnjim prvo mi pada na pamet muzika.Ja zaista ne mogu da se setim nijednog svog školskog druga ni drugarice koji je u to doba slušao novokomponovanu muziku.Poneki se zalomio u školi ali je bio predmet takvog ismejavanja i stalnih šala i zafrkancija da mu nije palo na pamet da se time diči.Slušali smo retko narodnu(ne novokomponovanu nego narodnu) muziku ali isključivo na žurkama i pijankama.U slobodno, svakodnevno vreme mi smo svi bili na raznim vrstama rok i pop muzike.Momci su se uglavnom delili na dve grupe: jedna je slušala tzv. šminkersku muziku – sve varijante pop-a,tehno-popa i tome sličnog a druga rok,hard rok i hevi metal a probijao se i pank i novi talas.
U modi su bili bedževi svih vrsta i što otrcanije školske torbe išarane svim mogućim što je moguće provokativnijim natpisima.Od novina smo čitali čuveni „Rock“.
Te godine u posetu je trebalo da mi dođe jedan rođak čiji je životni put vrlo interesantan pa ću ga jednom posebno opisati.Živeo je u Francuskoj u jednom malom gradiću pored nemačke granice.U pismima mojoj majci pitao me je šta da mi donese a ja sam rekao da mi donese ploče i napisao mu čitav spisak bendova.
Kada je došao posle nekoliko meseci sav radostan sam se ponadao da mi je doneo čitavu kolekciju ali on je doneo samo jednu jedinu.Evo ovu:
motorhead
Bio sam u prvom trenutku razočaran njegovom škrtošću ali čim sam je stavio na gramofon prošla me je ljutnja.Sami procenite zašto !

Postavi komentar