Fransoa Vijon ( rođen oko 1431 ili 1432 – nestao 1463 ) – “ Molitva „

villon

Molitva

Dok Zemlja još se kreće
I postoji njezin sjaj
Ono što neko nema, Ti mu to, Gospode, daj!
Mudrome podaj glavu, plašljivom konja — da krene,
Sretniku daruj novca…
I — ne zaboravi mene!
Dok Zemlja još se vrti — Gospode, Tvoja je vlast
Onome ko vlasti teži, nek mu bude u slast;
Ko drugome ne krati novca, nek predahnu oči mu snene,
Kainu kajanje daruj…
I — ne zaboravi mene!
Verujem u Tvoju mudrost i Svemoći poznajem sjaj,
Kao što ubijen vojnik u večni veruje raj;
Kao što veruje uvo u tihog Tvog govora šum,
Ko čovek što veruje srcem, a dela mu ne shvaća um.
Gospode, moj Bože, zelenooki moj,
Dok Zemlja još se vrti i sve to čudno je njoj;
I dok još vremena ima i vatre da je pokrene
Svakome ponešto daruj…
I — ne zaboravi mene!

Fransoa Vijon

Postavi komentar