Bunjevci na severu Bačke

grb

Na slici je grb Bunjevaca.
Jedna grana moje porodične istorije je vezana za Bunjevce.Devojačko prezime moje majke je Mraković.U knjizi „Imenoslov bačkih Bunjevaca“ autora Marka Peića i Grge Bačlije kaže se da se prezime Mraković pominje u Somboru kao bunjevačko još 1719. godine a godinu dana ranije i u Baji u današnjoj Mađarskoj.Mrakovići su dalekim poreklom iz Crne Gore a vremenom se jedna grana pobunjevčila.
Ovi iz moje porodice, po pričama potiču iz grada Karlovca ili njegove okoline u današnjoj Hrvatskoj.Odatle su se verovatno doselili u Bačku krajem 17. ili početkom 18.veka.Moj pradeda sa mamine strane upisan je u matične knjige katoličke crkve u Bajmoku kod Subotice,gde je kršten 1853. godine, kao Gabrijel Mraković.Roditelji su upisani kao Baltazar Mraković i Terezia Kulunčić što znači da su bili Bunjevci.Kulunčići se pominju u Bajmoku još 1780. godine a najranije u Segedinu,u današnjoj Mađarskoj još 1686. godine.
Jedna od mojih prabaka zvala se Gizela Lukić i rođena je u Somboru 1883. godine. Bunjevci Lukići se u Somboru pominju od 1739.godine a u Segedinu od 1701. godine.
Njeni roditelji su sa majčine strane bili Slovaci poreklom ali su se vremenom pobunjevčili.Otac moje prabake Gizele,moj čukundeda se zvao Lukić Toma,rodio se 1857. godine u Somboru.Njegovi roditelji su Lukić Franja i Jurišić Magdalena,oboje Bunjevci.Jurišići se pominju najranije u Baji 1722. godine.

p.s Valjda zbog svega ovoga volim da slušam Zvonka Bogdana ! 🙂

Postavi komentar