Tajne podruma Vatikana

vatikan<
Nemoj početi da čitaš knjigu naoružan predubeđenjem ! U ovom slučaju to se meni dogodilo i požalio sam zbog toga.Zavarao me je naslov i očekivao sam nešto sasvim drugo.Pomislio sam da će knjiga „Podrumi Vatikana“ da govori o nekim mračnim skrivenim tajnama vatikanskog podzemlja,tajnih arhiva.Ništa nisam znao ni o njenom piscu, Andre Židu uprkos činjenici da je dobio Nobelovu nagradu za književnost 1947. godine.
Ponekad je dobro informisati se malo o knjizi koju uzimamo na čitanje a ponekad opet nije,no ko će to ispravno proceniti ? U ovom slučaju bolje bi bilo da sam prvo nešto saznao o autoru i o tome o čemu govori knjiga.Možda bi mi onda bila zanimljivija.
Ovako mi se prva polovina knjige učinila smrtno dosadna,zbrkana raznoraznim pojmovima i ličnostima.Ipak,držalo me je uverenje da tu ipak mora biti nečega i zaista se do kraja pokazalo da ima.
Knjiga zapravo postavlja pitanje hipokrizije.Postavlja pitanje koliko je zapravo vera građanske klase iskrena a koliko je stvar interesa ? Da li su vrhovi crkve nagriženi slobodnim zidarstvom,masonerijom ?
Da li je moguće iz sveta ateizma vratiti se iskreno u svet istinske vere ? Pogotovo ako ste pre toga svim srcem propovedali ateistički pogled na svet. Da li je dovoljno da jednostavno na osnovu nekog iskustva,promenite mišljenje ili to nije dovoljno za istinsko obraćenje ?
Tek poslednjih tridesetak stranica romana unosi istinsku živost i napetost jer prisustvujemo zločinu mladića od 19 godina, Lafkadia,koji će izvršiti u vozu bez ikakvog povoda,bez ikakve griže savesti,bez brige o moralu i moralnim načelima a pogotovo posledicama.Roman postavlja pitanje da li nekažnjivost ohrabruje zločinca i šta su sve ljudi u stanju da učine ako znaju da to neće imati nikakvih teških posledica po njih ?
Lafkadio zapravo ubija jer ga privlači sloboda tog čina.On ispituje granice svoje slobode a reakcije na njegov zločin pokazuju da su zapravo veći zločinci oni koji svako iz svog interesa,prikrivaju i zataškavaju njegov čin.
Saznanje je opasno za jednostavne ljude jer ono jedino jake ojačava a slabe odnosi u ambis.Lafkadio to zna i koristi !
Ocena od jedan do deset šest plus.Vredi čitati ali ne očekujete baš previše.No ukusi su različiti !

Postavi komentar